Valby, den 29. april 2002

Kære grundejerne!

I februar havde vi vores årlige generalforsamling, der var meget godt besøgt. 58 ud af 81 huse var repræsenteret! Til alle jer der deltog: Tak fordi I mødte op og deltog i den livlige debat! Her får I referatet, der også kan læses på hjemmesiden www.denhvideby.dk. Vi beklager meget den sene udsendelse; det er ikke referentens skyld, da det blev skrevet i første udkast allerede den 24. februar! Bestyrelsen vil gerne igen takke Tine Ottesen for det store arbejde.

Vi skal lige gøre de fraværende opmærksom på, at vi vedtog hvidteudvalgets såkaldte ”ordning A.” Vores hvidteordning ser herefter sådan ud (citeret fra det husstandsomdelte materiale fra hvidteudvalget):

-           ”Foreningen betaler for udgifterne til maling og kalkning, når det er foreningen, der gennemfører, og betaler også til huse, der skal nedrenses

-           Kontingentet fastsættes for kontingentåret 1.4.2002 til 31.3.2003 til 1500 kr./kvartal.”

-           ”Den ny runde planlægges at strække sig over 7½ år.

-           Op til 5 malede huse i runden de næste 7½ år kan nedrenses og kalkes.

-           Selvudførere får udbetalt 15.000 kr. for godkendt maling eller kalkning.

-           Ordningen gennemføres med professionelt tilsyn og styring af håndværkerne, og tilsvarende tilsyn med selvudførere. Udbetaling af penge til selvudførere forudsætter godkendelse fra dette tilsyn.

-           Arbejderne på ejendommene gennemføres som hovedregel i en rækkefølge, hvor man først tager de ejendomme, hvor det er længst tid siden, at de er blevet kalket/malet. Denne rækkefølge kan dog fraviges, hvis det er fordelagtigt (økonomisk, æstetisk eller genemæssigt) at gennemføre arbejderne på et dobbelthus på samme tid eller undtagelsesvis, hvis en ejendoms facader fremstår stærkt og markant nedslidte. Bestyrelsen tager beslutning om rækkefølgen og fremlægger på hver generalforsamling til orientering en plan for rækkefølgen for 1½ år frem.

-           Der gennemføres ikke hvidtning/maling for foreningens regning, hvis ejendommen er i en sådan stand, at hvidtningen/malingen vil lide skade som følge heraf (ved f.eks. utætte tagrender og nedløbsrør). Beslutning herom tages af bestyrelsen efter en faglig indstilling. Der gennemføres ikke nogen arbejder for foreningens regning på ejendomme, som uanset rykker er i restance med kontingentet.

-           Kontingentet skal fremover til hver generalforsamling reguleres, således at kontingentet med det aktuelle prisniveau kan dække en gennemførelse for de resterende ejendomme inden den planlagte tid for runden. Udgifterne til kalkning/maling skal enten budgetteres ud fra konkrete tilbud eller efter byggeindekset for renovering. Det skal også justeres i henhold til erfaringer med antallet af selvudførere. Hvis det vurderes at ejendommenes facader kan holde en længere periode, kan kontingentet fastsættes ud fra en længere periode til runden.”

Som opfølgning på enkelte andre emner fra generalforsamlingen kan vi oplyse følgende:

·          Ansøgning om tilskud fra kommunen til hvidtning – som forventet har vi fået afslag på tilskud.

·          Snerydning af fortovene – vi undersøger en fælles snerydning via Valby Grundejerforening.

·          R 98 om aviscontainerne ved SA/Valby Langgade – det ser ud til, at opfordringen om at holde orden har virket.

·          Kloakken på hjørnet af NA/VA – den er renset og vi håber, at det har hjulpet.

Efter generalforsamlingen består bestyrelsen i øvrigt uændret af følgende personer:

Jette Gade, Nordre Alle 20, 36454611, (valgt i 2001)

John Christiansen, Søndre Alle 29, 1., 36 17 69 51, (valgt i 2002)                                                                                                 .
Per G. Nørgaard, Nordre Alle 3, 36 46 69 86, (valgt i 2001)

Jan Spohr (kasserer), Nordre Alle 13, 36 46 03 49, (valgt i 2002)

Camilla Neuenschwander (formand), Søndre Alle 3, 36 44 66 10 (efter kl. 20), (valgt i 2001)

Charlotte Henriksen (suppleant), Nordre Allé 7, 36 16 88 84, (valgt i 2002)